De ING faalt als bank. En dit is waarom.

Samenwonen. Leon en ik hadden het woord nog nooit in onze mond genomen. Hij bleef gewoon heel lang logeren, maar ging niet weg. Toen ik vroeg of ie nog wegging, zei hij: ‘Nee’. Waarschijnlijk woonden we vanaf die dag samen. Niet dat we dat ooit uitspraken.

Totdat ik op een zonnige ochtend een huis spotte in Utrecht. In een opwelling besloot ik dat we maar eens moesten verhuizen, schreef een mailtje naar de makelaar en een week later tekenden we ons huurcontract. Zo gaat dat dus. Samenwonen.

Met dat samenwonen komen een hoop dingen kijken. Vooral veel verhuisdozen, maar ook het afsluiten van internet, gas, water en licht. Hele volwassen zaken. En omdat we nu toch toegaven aan de volwassenheid des levens, besloten we dat we ook een gemeenschappelijke rekening moesten hebben. Leon zat al zijn hele leven bij de ING en ik zat al mijn hele leven bij de Rabobank. Na een korte discussie besloot ik een keer een compromis te sluiten in onze relatie, en mezelf te onderwerpen aan de oranje leeuw.

Om te beginnen ging ik de ING maar eens opbellen. Even kennis maken. Beetje babbelen. En vragen of ik een afspraakje kon maken voor het openen van de rekening.

Na een klein kwartier te hebben geluisterd naar een vrolijk wachtdeuntje begeleid door de woorden ‘Sorry, de wachttijd is langer dan u van ons gewend bent! U wordt zo spoedig mogelijk geholpen!’ kreeg ik eindelijk iemand van de ING aan de lijn.

‘Dag, hallo, met Elfi! Ik wil graag samen met mijn vriend een gemeenschappelijke rekening bij jullie openen, maar ik ben zelf geen klant bij jullie. Mijn vriend overigens wel. Dus ik vroeg me af..’

Een norse vrouwenstem besloot mijn praatje te onderbreken: ‘Ja, wat is nou eigenlijk je probleem precies?’

‘Nou, dat ik een rekening wil openen? Hoe moet dat? Kan ik daar een afspraak voor maken?’

De ING mevrouw had er duidelijk geen zin in en sprak: ‘Daar kan ik u niet mee helpen. U moet gewoon naar kantoor. Een afspraak maken doen wij niet aan.’

Goh! Dat kan bij de Rabobank dus wel!’

Het bleef stil. Ik wenste haar een fijne dag en drukte haar vol voldoening weg. De klantenservice met een kater werd teleurstelling nummer #1 in dit verhaal. En geloof mij, er volgen er nog genoeg.

Iedereen weet dat als je wilt klagen over een groot bedrijf, je ze het beste een tweetje kan sturen. Ik pakte de blauwe vogel erbij en schreef mijn klacht over de klantenservice kort en krachtig op (want: 140 tekens), met als uitsmijter: ‘Ik verwacht confetti als ik een rekening wil openen, niet een ochtendhumeur @ingnl’

Is ook gewoon waar. Ik wil een polonaise als ik een rekening open. Liefst nog met een polonaisenummertje om dat te ondersteunen: ‘Er staat een paard in de bank! Hoo, hooo, een paard in de bank! Samen met jouw nieuwe rekening! Feesie! En nu allemaal!’

Maar, teleurstelling #2: de ING reageerde twee volle dagen gewoon niet op mijn tweet. Op andere klachten reageerden ze wel. Beetje jammer wel. Alsof je een beetje onzichtbaar bent, maar dan niet op een coole Harry Potter manier.

Wie wel iets van zich liet horen (binnen een halfuur zelfs), was de Rabobank.

‘Mijn ochtend humeur is al opgelost! Zal ik de slingers eens voor jullie ophangen? ^Suus’

Ik viel in katzwijm voor Suus en dus tweette ik blij terug: ‘Love you Rabo <3. We gaan fijn bij jullie een rekening openen maandag!’

En daar reageerde de Rabo weer op met: ‘Love you too! <3 Tot maandag! ^Marco’

Ik moest giechelen als een ware puber. Ik wou met de Rabobank trouwen.

Maar Leon was het daar niet mee eens. Want bij de Rabobank moet je een Random Reader gebruiken. Bij de ING niet. Vond ie onhandig. En na een kleine discussie, zat ik ineens in het kantoor van de ING te koekeloeren. Want nogmaals, ik probeerde ook een keer een compromis te sluiten in onze relatie. Don’t judge me.

De service op kantoor was verder uiterst vriendelijk hoor. We zouden binnen een dag of twee inzicht krijgen in de rekening en trotse klanten zijn bij de ING. Maar mijn gedachten dwaalden toch steeds weer af naar Suus en Marco. Mijn liefdes bij de Rabobank.

Nu denk je vast: ‘Goed verhaal weer Elfi, lekker kort. Heb je misschien een sponsordealtje met de Rabo ofzo?’ Maar het erge is, dat het ergste nog moet komen. En goed idee, zo’n sponsordeal.

De tijd verstreek. Wat zeg ik: twee weken verstreken en we hadden nog steeds geen inzicht in de rekening. Ging blijkbaar iets mis. Leon besloot dit keer de ING  te tweeten om te vragen wat er precies aan de hand was. Na weer een dag of drie extra wachten hadden we nog steeds geen antwoord. Teleurstelling nummer #3.

Ik besloot dus maar weer te bellen. Eerst werd ik per ongeluk doorverbonden met de afdeling beleggen (heel gek, daar is dus geen wachtrij!) en daarna werd ik weer in een wachtrij van een schamele 10 minuten gezet. Toen ik eindelijk iemand aan de lijn kreeg en mijn verhaal had uitgelegd (inclusief teleurstellingen), werd er aan me gevraagd of ik even kon wachten. Ging hij het even uitzoeken.

Toen de vriendelijke jongen weer terugkwam aan de lijn, vertelde hij mij het volgende:

‘Ja ik zie het probleem al. Jullie hebben jullie legitimatie niet ingeleverd bij het openen van de rekening. En dus kan de rekening niet worden voltooid.’

Ik vloog bijna door de telefoon.

‘Wat heb ik niet? Die mevrouw heeft wel honderd kopietjes gemaakt van mijn hele hebben en houden! Vertel je nou dat jullie de kopie van onze paspoorten kwijt zijn? Ga je me dat nu vertellen?’

Even twijfelde de jongen: ‘Ja, ik ben bang dat u nog een keer naar het kantoor zult moeten komen. Dit is natuurlijk niet de bedoeling.’

Ik heb veel geduld hoor. Echt waar. Ik heb mijn kat leren apporteren, zoveel geduld heb ik. True story. Maar inmiddels was dit teleurstelling nummer #4. En was de ING niet alleen een bank met een shitty klantenservice, maar ook een bank die je persoonlijke gegevens even kwijtraakt.

‘En wat als ik nu naar een andere bank wil? Wat doe ik dan?’

De arme jongen van de klantenservice probeerde waarschijnlijk een tactisch antwoord te verzinnen, maar na een momentje awkward silence sprak hij de magische woorden: ‘Ja. Dat kan ik me wel voorstellen. Dat mag natuurlijk gewoon.’

Zelfs de ING kon de ING nu even niet meer verantwoorden. Ongemakkelijk wel. Ik wenste hem nog een fijne dag (want hij kon er ook niks aan doen) en hing op.

Tien minuten later hing ik met de Rabobank aan de lijn en maakte meteen een afspraak om een rekening te openen. Kan daar dus wel gewoon op afspraak. De vriendelijke mevrouw van de Rabo vond het hele voorval bij de ING overigens vooral gênant. En dat was nog zacht uitgedrukt.

Ik tweette Marco en Suus. Dat het eindelijk zover was. Dat we samen konden zijn. En zoals altijd, reageerde Marco weer netjes binnen een halfuur: ‘Hey Elfi, leuk! Dat wordt hopelijk ’n mooi feestje. Ik neem nog even contact op met de bank waar jullie een afspraak hebben.’

Love you Rabo. Ik hoop op feesthoedjes morgen.

En ING: Get. Your. Shit. Together. Oelewappers.

Heel veel liefs,

Elfi(Selfie)

Update 14-10 – Ik was vandaag bij de Rabobank voor het openen van mijn rekening en het was mega super fantastisch: Leon en ik werden ontvangen met confetti, slingers en er staat een paard in de gang bank. En alsof dat nog niet genoeg was, stonden daar ook ineens Marco en Suus, in levende lijve. Wat een EPIC klantenservice. Ik zal er van de week nog een artikeltje aan wijden, maar voor nu kun je alvast kijken naar de foto’s op mijn Facebook pagina. Rabobank, wat een helden hebben jullie in dienst. He-le-maal epic.

 

47 thoughts on “De ING faalt als bank. En dit is waarom.

  1. Ik heb zowel ING als Rabobank (lang verhaal) en ik vind de Rabobank wel fijner ondanks dat het toch vaak zoeken is naar die Random Reader (ook niet vergeten mee te nemen op vakantie!!) Behalve dat de online bankieren omgeving van de Rabobank veel uitgebreider en gedetailleerder is dan die van ING heeft de Rabobank ook een betere koersprijs dan die ING. ING verwijst je door naar GWK als je geld wilt wisselen en die zijn best duur. Trouwens, met een simpele keylogger kan je al iemand zijn ING inloggegevens krijgen ;)

    Anyway, Rabobank 4 the Win. Leon moet gewoon eens niet zo nors en stug doen.

    1. Vanaf 1 december 2016 verwijst ook de Rabobank je via haar site door naar het GWK voor vreemde valuta, Pim. De Rabobank stopt helemaal met deze service voor vreemde valuta. Overigens bankier ik zelf ook bij de Rabobank én de ING en ben ik over beide heel tevreden! Als je de app van de Rabobank installeert op je smartphone, hoef je je Rabo Scanner (opvolger van Randam Reader) ook niet meer mee te nemen op vakantie.

  2. Yes! Rabo! Ik ben zelf ook al mijn hele leven Rabobank klant en werk er sinds kort ook. Ik werk op de klantenservice afdeling en doe samen met mijn collega’s elke dag weer mijn best zo goed en vriendelijk mogelijk te helpen. Misschien leuk om te weten dat jouw blogpost hier intern is doorgestuurd omdat het een groot compliment is waar de Rabo natuurlijk trots op is :)

    1. #TeamRabo! :) Jullie doen ontzettend, vreselijk, mega goed werk – en daar mogen jullie trots op zijn. En keileuk dat jullie hem intern hebben doorgestuurd – daar ben ik dan weer een beetje trots op :D. Keep up the good work!

  3. Dit kan niet anders zijn dan een advertentie van de Rabobank! Probeer eens een hypotheek afspraak te maken. Kan je zes weken wachten…

    1. Nou dan weet je meer dan ik Ed! ElfiSelfie wordt nooit gesponsord of gebruikt voor advertenties. Behalve als het gaat om een bedrijf die opblaasbare eenhoorns verkoopt, daarvoor heb ik wel met alle liefde reclame gemaakt (no shame).
      Gewoon een hele blije klant!

    2. Dat is exact wat ik dacht! Wel triest dan de bank zichzelf op moet hemelen door een andere bank helemaal af te branden.. maar begrijp dat dit de enige manier is waarop het lukt? :)
      Gelukkig heeft ING miljoenen klanten die heel tevreden zijn.

      1. Hi Marinka!

        Ik zie dat je bij de ING werkt – heb je mijn artikel al doorgeven voor eventuele verbeteringen in jullie service? Zou best leuk zijn!

        Mocht je mijn vorige reacties hebben gemist:

        ElfiSelfie wordt nooit gesponsord of gebruikt voor advertenties. ElfiSelfie is een persoonlijke blog, met verhalen over dingen die ik meemaak. Als je goed kijkt zul je dan ook zien dat er geen banners of advertenties op mijn site worden getoond.

        Wel heb ik een keer reclame gemaakt voor een opblaasbare eenhoorn – maar goed, die kon ik dan ook niet laten schieten!

        Ik vind dat de ING slechte service heeft geleverd. Het leveren van shitty klantenservice is nog tot daaraan toe, maar het kwijtraken van je gevoelige gegevens vind ik meer dan kwalijk. De Rabobank deed het daarentegen hartstikke goed met hun sociale media aanpak en ik heb deze positieve ervaring gedeeld op mijn blog.

        Ik ben dus niet betaald door de Rabo. Dat zweer ik op mijn opblaas eenhoorn.

  4. Hoi Elfi

    Wat een verhaal
    Hier gaan je haren van overeind staan.
    Werk zelf bij good old Rabo en wij gaan ook voor die confetti de polonaise en het paard.
    Mooi om te lezen dat je als klant dat ook zo hebt ervaren.
    En een welkom aan Leo bij ons!

    1. Hi Syl, superleuk dat je bij de Rabobank werkt! Ik ben fan :). Leon voelt zich meer dan welkom – en denkt serieus na om zijn rekeningen op te zeggen bij de ING en te verkassen naar de Rabo. Kan ook niet anders – na jullie fantastische service!

  5. Helaas moet je nu wel de rest van je leven met zo’n scankanon / randomreader over straat. Echt geniaal bedacht dat ding: een smartphone waar je niet mee kunt bellen…
    Hmm, zou ING daarom een app gebruiken? Slim!

    1. Beetje jammer dat de ING dan weer onzorgvuldig omgaat met je identiteitsbewijs (vooral in deze tijden). Er is dus nog ergens een fysieke kopie met al mijn servicenummers erop, maar ze weten niet waar die is. Dan vind ik je als bank gewoon incapabel. En hun klantenservice is al helemaal om te janken.
      Dan maar een Rabo scanner, maar wel een bank die hun klanten serieus neemt – en zorgvuldig met je gegevens omgaat.

      1. Je hoeft je scanner helemaal niet mee te nemen hoor, gewoon even de app downloaden, bij instellingen eenmalig instellen dat je tot een bepaald bedrag zonder scanner kan overboeken en klaar is kees.

    2. Alle banken hebben smartphone Apps dus ING is daarmee echt niet slimmer dan de rest. V.w.b. de Rabo Scanner, die is alleen nodig voor internet bankieren of voor bijzondere transacties (lees grote bedragen boven een zelf -ingestelde limiet) via de App. Bij de ING app heb je alleen maar je pin code voor alle transacties tot €5000 dus die is helemaal niet veilig – kan iemand zo afkijken. De Rabo app op je smartphone werkt voor de rest precies hetzelfde als die van ING maar dan wel extra feature dat je kunt chatten/mailen of bellen met een echte medewerker van je eigen Rabo kantoor! En daar is weer…klant gerichte service!

      1. die 5000 kun je zelf regelen tot veel minder of meer.

        betalen met je telefoon moet je bij rabo wel heel veel mazzel hebben dat je precies de goede telefoon hebt.

        ben overigens al lang geen ING klant meer, mocht je dat denken.

  6. Hallo allemaal,

    Ik denk dat bij alle de banken wel eens wat misgaat of een collega werkt die even haar of zijn dag niet heeft. Deze verhalen heb ik ook van de Rabobank gehoord (waar ik ook heb gewerkt) en ik durf ook te wedden dat het idd bij ING gebeurd. Ik vind van een ervaring gelijk een gehele bank af te branden niet geheel eerlijk. Maar dat is mijn mening :). Fijn weekend allen!

    Groetjes!

    1. Hallo Sally!

      Natuurlijk kan iemand een keer een slechte dag hebben. Overkomt ons allemaal. Maar de webcare van de ING gaat stelselmatig fout: ik ben uiteindelijk vier keer genegeerd door het Twitter team. En ik zeg altijd: 1 keer is foutje, maar vaker is een hobby.
      Daarnaast is het kwijtraken van een kopie van een ID en een paspoort gewoon vet stom. Ik wil dat een bank zorgvuldig is met deze gegevens en niemand weet waar de kopie nu is. Dat is niet even struikelen – dat is een serieuze val op je bakkes.
      Maar hey, als jij fan bent van de ING – vooral lekker fan blijven! :)

  7. Net 2 vrijdagmiddagen verloren aan getob bij de ING voor een zakelijke rekening (privé bij ABN, nooit gezeur). Een groot drama van kopietjes maken….wachten…..alles zes keer invoeren in flutsysteem….niet afgebeld bij afspraak waarbij medewerker ziek was… en tijdens het wachten vele andere tob verhalen gezien en meegenoten…..pffff zo herkenbaar!

  8. Leuk verhaal Elfi! Alleen dat legitimatie dingetje heb ik ook gehad maar dan bij de Rabo ;) Dus ook die kan niet helemaal vrijwaren..
    Maar verder fijne en goede bank!

  9. Ooit gedacht over het openen van een rekening bij een duurzame bank? Naast goede service doe je dan ook nog eens goed voor de wereld. Iets wat de Rabobank niet heel erg interesseert (en ING ook niet). Jouw geld wordt nu gebruikt voor wapenhandel, fossiele brandstoffen en er worden mensenrechten mee geschonden (en dat is nog lang niet alles). Misschien ASN Bank of Triodos proberen?

  10. Elfi, ik vind dit artikel een momentopname en een klein beetje kort door de bocht. De mensen maken de bank. Wellicht dat je de verkeerde mensen hebt getroffen.
    Ik ben een ex-Rabobank medewerkster, ik weet wat er achter de schermen gebeurt, in wezen maakt het niets uit.
    Als ik nu opnieuw zou kiezen zou ik voor Triodos of ASN gaan.

    1. Hi Mary-Anne,

      Ik vind het een momentopname, als je 1 keertje de verkeerde persoon treft. Op basis van het eerste telefoongesprek met de ING, had ik ook nooit een blog geschreven.
      Maar als ik terugkijk, zie ik dat er helemaal niks goed is gegaan bij de ING. De telefoon klantenservice was onaardig, het sociale media team reageerde niet of pas dagen later en ze raakten onze identiteitsbewijzen kwijt. Dat betekent dat de telefonische klantenservice, het webcareteam en het kantoor in Diemen – allemaal een slechte dag hadden.
      Ik noem dat geen momentopname. Ik noem dat systematisch op je bek gaan als bank.

      En de Rabobank deed gewoon goed werk. Met een vet geweldig social media team en hele klantenvriendelijke mensen.
      Ik noem dat systematisch winnen. Vandaar mijn keuze voor de Rabo. :)

      Liefs,
      Elfi

      1. Elfi echt leuk artikel. Heerlijk opgeschreven die ervaribgen van je. En het blijkt weer uit de commentaren..in het nu zijn het gewoon toch nog de mensen die het doen. Robotics komen er vast aan maar ik betwijfel of die jou deze ervaring al kunnen geven. Ik ben ook ex rabo en ik ken 100-en toppers. Die echt hun best voor je willen doen, altijd. En libor kunnen ze verdomd weinig aan doen. En ja die mensen zitten bij andere banken ook. De bank die die mensen de meeste ruimte geeft is mijn topper.

  11. Hier hetzelfde, hij zijn hele leven al bij ING en ik bij de Rabobank…..ivm nieuwe hypotheek bij de ING mijn Rabobank verlaten, heb er nog een gebroken hart van (iets aangedikt, maar je snapt me ??) Zijn jaren verder? maar ken mijn rekeningnummer nog uit mijn hoofd, als ik die weer zou kunnen heropenen zeg ik meteen volmondig JA ??

  12. Laat de oranje bank lering trekken. Overigens, waar mensen werken gebeuren dit soort dingen helaas. Morgen is het een lokale Rabo medewerker die iets vergeet en slaat Murphy daar toe. Of een Libor affaire en torenhoge boete waarbij de consument (jij dus) dat moet betalen voor die andere oranje bank…

  13. Sorry hier ben ik totaal niet mee eens. Zelf zat ik bij de Rabo en de ING zowel zakelijk als particulier. En Had afgelopen jaar besloten om alles te gaan onderbrengen bij de Rabobank. Meerdere advies gesprekken gehad met diverse Rabobank medewerkers en diverse Rabobanken dit omdat je vanaf 1 januari 2017 de bankzaken van zakelijke en particulieren rekeningen moet onderbrengen bij de Rabobank in de regio waar je actief bent. Wat volkomen onhandig is dit is al een van de keuzes dat ik terug ben bij de ING.

    (zecht een medewerkster van de Rabobank kop van Noord Holland zo erg is het toch niet om bij 3 verschillende Rabobanken te bankieren. Waarop ik antwoord als het te koppelen is via internet bankieren niet. Maar dat is niet het geval bij de Rabobank) Dus zou ik uiteindelijk nog bij drie Rabobanken bankieren. inplaats van de Rabobank en de ING zou ik dan bankieren bij Rabobank Kop van Noord Holland, Rabobank Amsterdam en Rabobank Alkmaar en omstreken. Lekker handig zeg maar ik wil een bank krijg je er drie.

    Het volgende is dat je met de ING een stuk slagvaardiger bent je wilt een product je krijgt het product direct. Bij de Rabobank ben je nog een tijd bezig met het wachten op contracten per post ze kunnen bij de Rabobank ook de term digitaal bankieren nog niet.

    En bij de ING is het ook altijd heeft een medewerker een belofte gedaan dan word deze belofte ook uitgevoerd dit is bij de Rabobank niet het geval.

    Zelf had ik dit nooit gedacht maar ik ben afgelopen maand zowel zakelijk al privé overgestapt naar de ABN AMRO en weer terug naar de ING dit omdat de ING meer contact legt met haar klanten dan de Rabobank en naar de ABN AMRO omdat ik de ABN AMRO vaker gezien had dan en gesproken had dan de Rabobank.

    Een tip die ik de Rabobank nog wil geven maak geen reclame als internationale bank als je nog regionaal opereert .

  14. Wacht even tot je een hypo van Rabo hebt en de waarde van je woning stijgt en de hypo daalt waardoor de rente omlaag hoort te gaan. Rabo houdt dan keurig haar mond tegen al haar klanten terwijl de rente gerust een kwart tot half procent omlaag kan en als je een top hypo had nig wat meer. Das dus ook Rabo. Voor mij is t nog n half jaartje uitzingen en houdoe Rabo. Als ik de rente zie is t dan welkom ING. Gewoon omdat de kosten in de toekomst het enige zijn dat van belang is. De bank as we know it is passé in enkele jaren.

    Groeten en dank voor je overigens mooie verhaal.

  15. Bizar hoezeer dit overeenkomt met mijn (onze) ervaring! Ook ik had, net als jouw Leon, de voorkeur voor ING vanwege het ontbreken van de random reader, edentifier of wat dan ook voor apparaatje je nodig hebt voor identificatie en verificatie. Dit overigens ondanks dat we al producten hebben van meerdere andere banken. En ook bij ons koos het vrouwelijke geslacht voor het compromis, de schat.

    Dus zo geschiedde: donderdag de 13e (misschien ligt het daaraan?) naar het ING-kantoor geweest. Aldaar hebben we een halfuur gewacht op een vriendelijke mevrouw die onze gegevens invoerde, zich verontschuldigde dat alles dubbel ingevoerd moest worden (wat dus dubbel-dubbel betekent want een en-/of-rekening open je immers samen!) en vervolgens een kopie van ons beider paspoorten maakte. Klaar is Kees, denk je dan.

    Vrijdag de 21e ein-de-lijk de langverwachte correspondentie van ING ontvangen, wat denk je…MOETEN WIJ TERUG NAAR EEN ING-KANTOOR VOOR IDENTIFICATIE! Een waarmerk op onze paspoorten ontbreekt schijnbaar. Dat zou mogelijk niet eens ons laatste, verplichte bezoek aan een ING-kantoor zijn: naar het schijnt moet je (mits ING het ooit voor elkaar krijgt om je aanvraag te succesvol verwerken) nogmaals naar het kantoor om de passen op te halen.

    Dit is kennelijk waar een oranje voor staat anno 2016, qua customer experience. Wij kijken in ieder geval een kleurtje verder en bedanken de ING voor (het gebrek aan) de moeite…

  16. Mijn ervaring met de Rabobank is ook positief: Er ging onlangs iets mis en onze aanvraag voor een extra rekening was ergens in een intern proces vastgelopen. De volgende dag werd er netjes een excuusbloemetje bezorgd. Dus fouten worden overal gemaakt, maar hoe je daarmee omgaat, laat zien welke positie je de klant toebedeeld.

  17. Pssst Elfie. Ik werk stiekempjes bij de ING en je leuke artikel is daar zomaar even geplaats in een mooi kerstcadeau boekje dat iedereen heeft ontvangen. Om van te leren. Hopen we. Lieve groetjes!

  18. Beste Elfi,

    Je verhaal is al van wat langer terug, maar ik lees het nu voor het eerst. Ik heb m’n leven lang voor ING/NMB gewerkt en ben vorig jaar – wat eerder dan gedacht – met pensioen gegaan. Ik ben van je belevenissen geschrokken, maar helaas: het is wel zoals ik het in mijn laatste jaren teveel rond me gezien heb. Story van gemaakt: goed gedaan! Ik blijf je wat volgen..
    Maar ook: ik vind het wel dapper dat het intern gepubliceerd is.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *